Legfrissebb tartalom
Főoldal / DJ eszközök / Reloop RMX-22i és RMX-33i – kritika

Reloop RMX-22i és RMX-33i – kritika

A német illetőségű Reloop mindig is keményen dolgozott azért, hogy megteremtse saját egzisztenciáját a piacon. Nagyon jó úton járnak, hiszen mind a két, nemrég bemutatott keverőjével minőségi frissítést hoztak a palettába. Az RMX-22i -t és az RMX-33i -t vettük górcső alá.

reloop-RMX-22i-RMX-33i-mixers-640x360

Első benyomás

Az elrendezés egyszerű és első ránézésre nagyon szépen kivitelezett. Ha negatívumot akarnék keresni, akkor azt mondanám hogy túl nagy méretű lett magához képest. Valamilyen oknál fogva a Reloop és más gyártók is ragaszkodnak keverő “füleihez”, melyek kb. egy 5 cm-rel kiszélesítik az egész házat. A keverő felépítése masszív, gyakorlatilag minden fémből készült. A potméterek gumírozottak és csúszás mentesek, egy szóval nagyon jól össze lett rakva.

Faderek

A crossfader és a csatornák faderei 45 mm-es Alphák, előbbi könnyedebb mozgású, mind a kettő állítható karakterisztikával. Az RMX-ek Innofader kompatibilisek – igaz, hogy a gyártó árul saját Innofadert, de ezen kívül bármely másik típus is működik. Talán az egyetlen dolog ami hiányzik – és ez tehetné egy igazán kedvező árú scratch keverővé – az a csatorna faderek működési irányának változtathatósága (fader reverse control).

Csatornák

Az alapvető tulajdonságok mind a két keverő esetében megegyeznek. Mind a 2 csatorna bemenete választható: phono/CD/iPad. Furcsán hangzik az iPad, de a Reloop gondolt az újító szellemű lemezlovasokra is, és egy splitter kábel segítségével összehozhatjuk iOS eszközünket a keverővel. Így gyakorlatilag az  iPad sztereó kimenete elágazik a bal (Channel 1) és jobb (Channel 2) irányba.

Ejtsünk még néhány szót a fent említett “+1” csatornákról is. Bemenete szintén választható: mic/aux/iPad, gain-nel és 2 sávos EQ-val. Mivel ezen a csatornán nincsen kivezérlésjelző LED csík, ezt a problémát egy egyszerű Peak LEDdel oldották meg. Ez alatt CUE szekció, fejhallgató hangerőszabályozóval és Cue Mix-szel.

Tennék egy kis kitérőt az RMX-33i-re. Nevéből adódóan, a 33i kapott egy harmadik teljes értékű csatornát is, EQ-val, effektekkel. Ebben az esetben azonban nincs phono és iPad bemenet, csak és kizárólag line és CD. Megfejtés: ez a különbség az RMX22i és az RMX-33i között.

Minden csatorna és a crossfader is kapott Fader Start funkciót, melyet a keverő hátulján lévő apró kapcsolóval lehet aktivizálni. A kivezérlésjelző 12 darabos LED, a két csatornának és a masternek is.

Effektek

A Pioneer DJM szériájának útján haladva, mind az RMX-22i, mind az RMX-33i is kapott néhány egyszerű azonban hasznos instant effektet. Szám szerint négyet: high pass/low pass filter, gate, bit crush és white noise.reloop_rmx22i

Mindegyik csatorna (kivéve a mic/aux) kapott egy nagyméretű szabályozó potmétert (ahol a középső állás az effekt kikapcsolását jelenti) és fontos, hogy egy időben csak egy effekt alkalmazható. A kevesebb néha több állítás maradéktalanul igaz az effekt szekcióra is, abban az esetben ha valaki hiányolná a reverb-et vagy a delay-t. Az RMX-eken helyett kapó effektek tökéletesen elegek arra, hogy az előadó megfűszerezze a szettjét.

Ki- és bemenetek

Erről már fentebb olvashattatok, így csak röviden beszélek róla. Az egyes és kettes csatornán phono, CD és iPod mini jack bemenetek kaptak helyet, míg az RMX-33i harmadik csatornáján CD és line. A master kimenet szimmetrikus XLR és asszimetrikus RCA csatlakozást kapott, míg a kontroll hangfalak kimenete szintén RCA-t. Mind a master mint pedig a booth szabályozható a keverőpultról.

Ha a keverőpult elejére pillantunk, látható lesz a mikrofon és fejlhallgató bemenet (3.5 és 6.3 jack egyaránt)…úgy tűnik ez már kőbe van vésve.

 

Összegzés

Akárhogy is nézzük, mind az 22i, mind a 33i, a kisebb hiányosságok ellenére az ajánlott kategóriába sorolható. A Reloop ismét bebizonyította, amihez nagyon ért: egy kitűnő tudású keverő, verhetetlen áron. Sokakban felmerülhet majd a kérdés, hol az innováció, hol vannak az újdonságok? Lássuk be, nem kell minden esetben újítani, hiszen mindig is szükség lesz “alap”, pénztárcabarát 2-3 csatornás keverőkre. És pont ez a legnagyobb előnye az RMX-22i és 33i-nek is. Ha megnézzük a funkcióit, szinte mindenki talál benne valamit hasznosat, legyen szó bedroom DJ-ről, utazó DJ-ről, scratch DJ-ről vagy bárkiről aki minden giccstől mentes keverőre vágyik. Ami az egyetlen hátránya lehet, az az, hogy nincs feltétlen szüksége mind a két típusra a piacnak. Megspórolnál 50 euroval többet plusz egy csatornáért? Ha már a költséghatékonyság körül lebegtünk, feltételezhető hogy az az 50 euro is nehézséget okozhat. Nem kérdés azonban, hogy mind a két keverő nagyszerű. Masszív felépítésű, egyszerű elrendezésű és jó tudású, felhasználó barát. Ha tehát ezek azok a szempontok, amiket figyelembe veszel keverő vásárlásakor, az RMX-22i és az RMX-33i is jó választás lehet.

Még több infó és kép a gyártó honlapján.

Készült a DJ Worx cikke alapján.

Reloop RMX-22iReloop RMX-22iWebshop
Reloop RMX-33iReloop RMX-33iWebshop

Írta: Tóth Ádám

Ezt is látnod kell!

Genelec The Ones: a tökéletes pontforrás hangsugárzó monitorok

A Genelec a 8351 és az új 8341 és 8331 modellekkel „The Ones” márkanéven termékcsaláddá …

Egy hozzászólás

  1. Szevasztok! Pár hónapja nyüstölök én is egy 22-est. Kényelmes, szép keverőről van szó, a hangszínek jól vágnak, először a tolókat rövideltem, de mára már megszoktam. 2 szépséghibája van: a fejhallgató erősítője szerintem halk, nagyobb hangerőre véve már torzít. A második probléma az alacsony csatornánkénti erősítés, bizonyos hangkártyákkal, maxra feltekert gainnel is épphogy eléri az erősítés a 0 dB értéket, és ha egy rosszabb minőségű trackel van dolgunk, nehezebb a keverés. Mindent összevetve ár/érték kategóriában az eddigi legjobb keverőm, minden szempontot figyelembe véve ajánlani tudom. Kis és közepest bulikba megállja a helyét.

Vélemény, hozzászólás?