A német illetőségű Reloop mindig is keményen dolgozott azért, hogy megteremtse saját egzisztenciáját a piacon. Nagyon jó úton járnak, hiszen mind a két, nemrég bemutatott keverőjével minőségi frissítést hoztak a palettába. Az RMX-22i -t és az RMX-33i -t vettük górcső alá.
Első benyomás
Az elrendezés egyszerű és első ránézésre nagyon szépen kivitelezett. Ha negatívumot akarnék keresni, akkor azt mondanám hogy túl nagy méretű lett magához képest. Valamilyen oknál fogva a Reloop és más gyártók is ragaszkodnak keverő “füleihez”, melyek kb. egy 5 cm-rel kiszélesítik az egész házat. A keverő felépítése masszív, gyakorlatilag minden fémből készült. A potméterek gumírozottak és csúszás mentesek, egy szóval nagyon jól össze lett rakva.
Faderek
A crossfader és a csatornák faderei 45 mm-es Alphák, előbbi könnyedebb mozgású, mind a kettő állítható karakterisztikával. Az RMX-ek Innofader kompatibilisek – igaz, hogy a gyártó árul saját Innofadert, de ezen kívül bármely másik típus is működik. Talán az egyetlen dolog ami hiányzik – és ez tehetné egy igazán kedvező árú scratch keverővé – az a csatorna faderek működési irányának változtathatósága (fader reverse control).
Az alapvető tulajdonságok mind a két keverő esetében megegyeznek. Mind a 2 csatorna bemenete választható: phono/CD/iPad. Furcsán hangzik az iPad, de a Reloop gondolt az újító szellemű lemezlovasokra is, és egy splitter kábel segítségével összehozhatjuk iOS eszközünket a keverővel. Így gyakorlatilag az iPad sztereó kimenete elágazik a bal (Channel 1) és jobb (Channel 2) irányba.
Ejtsünk még néhány szót a fent említett “+1” csatornákról is. Bemenete szintén választható: mic/aux/iPad, gain-nel és 2 sávos EQ-val. Mivel ezen a csatornán nincsen kivezérlésjelző LED csík, ezt a problémát egy egyszerű Peak LEDdel oldották meg. Ez alatt CUE szekció, fejhallgató hangerőszabályozóval és Cue Mix-szel.
Tennék egy kis kitérőt az RMX-33i-re. Nevéből adódóan, a 33i kapott egy harmadik teljes értékű csatornát is, EQ-val, effektekkel. Ebben az esetben azonban nincs phono és iPad bemenet, csak és kizárólag line és CD. Megfejtés: ez a különbség az RMX22i és az RMX-33i között.
Minden csatorna és a crossfader is kapott Fader Start funkciót, melyet a keverő hátulján lévő apró kapcsolóval lehet aktivizálni. A kivezérlésjelző 12 darabos LED, a két csatornának és a masternek is.
Effektek
A Pioneer DJM szériájának útján haladva, mind az RMX-22i, mind az RMX-33i is kapott néhány egyszerű azonban hasznos instant effektet. Szám szerint négyet: high pass/low pass filter, gate, bit crush és white noise.
Mindegyik csatorna (kivéve a mic/aux) kapott egy nagyméretű szabályozó potmétert (ahol a középső állás az effekt kikapcsolását jelenti) és fontos, hogy egy időben csak egy effekt alkalmazható. A kevesebb néha több állítás maradéktalanul igaz az effekt szekcióra is, abban az esetben ha valaki hiányolná a reverb-et vagy a delay-t. Az RMX-eken helyett kapó effektek tökéletesen elegek arra, hogy az előadó megfűszerezze a szettjét.
Ki- és bemenetek
Erről már fentebb olvashattatok, így csak röviden beszélek róla. Az egyes és kettes csatornán phono, CD és iPod mini jack bemenetek kaptak helyet, míg az RMX-33i harmadik csatornáján CD és line. A master kimenet szimmetrikus XLR és asszimetrikus RCA csatlakozást kapott, míg a kontroll hangfalak kimenete szintén RCA-t. Mind a master mint pedig a booth szabályozható a keverőpultról.
Ha a keverőpult elejére pillantunk, látható lesz a mikrofon és fejlhallgató bemenet (3.5 és 6.3 jack egyaránt)…úgy tűnik ez már kőbe van vésve.
Összegzés
Akárhogy is nézzük, mind az 22i, mind a 33i, a kisebb hiányosságok ellenére az ajánlott kategóriába sorolható. A Reloop ismét bebizonyította, amihez nagyon ért: egy kitűnő tudású keverő, verhetetlen áron. Sokakban felmerülhet majd a kérdés, hol az innováció, hol vannak az újdonságok? Lássuk be, nem kell minden esetben újítani, hiszen mindig is szükség lesz “alap”, pénztárcabarát 2-3 csatornás keverőkre. És pont ez a legnagyobb előnye az RMX-22i és 33i-nek is. Ha megnézzük a funkcióit, szinte mindenki talál benne valamit hasznosat, legyen szó bedroom DJ-ről, utazó DJ-ről, scratch DJ-ről vagy bárkiről aki minden giccstől mentes keverőre vágyik. Ami az egyetlen hátránya lehet, az az, hogy nincs feltétlen szüksége mind a két típusra a piacnak. Megspórolnál 50 euroval többet plusz egy csatornáért? Ha már a költséghatékonyság körül lebegtünk, feltételezhető hogy az az 50 euro is nehézséget okozhat. Nem kérdés azonban, hogy mind a két keverő nagyszerű. Masszív felépítésű, egyszerű elrendezésű és jó tudású, felhasználó barát. Ha tehát ezek azok a szempontok, amiket figyelembe veszel keverő vásárlásakor, az RMX-22i és az RMX-33i is jó választás lehet.
Még több infó és kép a gyártó honlapján.
Készült a DJ Worx cikke alapján.

