A fáljmegosztó portálok 1999-es megjelenése óta a zenei ipar látványos mélyrepülésnek indult. Abban az évben a globális zenei bevétel 26 milliárd dollár volt, míg ez 2014-ben már már csak 14.97 milliárd. Az elmúlt 15 évben formátumok tömkelege jött (és ment): CD, MP3 és most a streaming szolgáltatók.
A jó minőségű felvételek, a szép artwork és maga az érzés, hogy fizikailag és kézben tarthatod a zenét, eddig a régmúlt érára volt jellemző. Azonban, bátran állíthatom hogy az elmúlt néhány évben új lemez forradalomról beszélhetünk.
Az amerikai Lemezipari Szövetség (RIAA – Recording Industry Association of America) napokban megjelent pénzügyi jelentése szerint 2015-ben 17 millió lemez talált gazdát, a tavalyi 13 millió darabhoz képest. Igaz, ezek az eladási számok még mindig csak kis szeletét képezik a teljes bevételnek (0.9%), azonban az idei volt az első év 1989 óta, hogy a legtöbb lemezértékesítés történt. (’89-ben 35 millió darab) Érdekesség továbbá, hogy bevétel tekintetében a lemezek legyűrték a hirdetésekkel teletűzdelt streaming szolgáltatókat is. (416 millió dollár vs. 385 milliór dollár)
Kik vásárolják ezt a rengeteg lemezt?
Az zeneipari kutatásokat végző MusicWatch szerint a lemezvásárlók fele főképp férfi és 25 év alatti. A lemezek feltámadása azért is fantasztikus, mert bizonyítja, hogy sokan művészetként tekintenek a zenei ágazatra és hajlandóak pénzt áldozni a magas minőségű, fizikai élményekre. Mi csak reménykedni tudunk, ez a tendencia még jó sokáig az életünk része lesz! (és természetesen lemezeket vásárolni)
Forrás: good.is